Da jeg blev ansat for Lomax i 2007, som ekstern konsulent, var min primære opgave at opsætte deres AdWords-konto fra bunden. Jeg skulle tage opgaven in-house, efter at denne havde været forsømt hos en af Danmarks største mediebureauer.
Dette blev en stor succes, og jeg fik oprettet en af Danmarks absolut største AdWords konti. Jeg blev i praksis ansvarlig for et af Danmarks største budgetter, med tilsvarende bedste perfomance (blev bekræftet af Google selv).
Jeg brugte ufattelig lang tid på at gennemgå samtlige søgetermer og søgeord. Jeg analyserede landingsider og søgeresultater ned i mindste detalje. Og store dele af AdWord-kontoen blev opsat på baggrund af den bagvedliggende søgeordsanalyse.
På daværende tidspunkt fandtes ikke de samme teknologier til søgeordsanalyse, som der findes i dag. Så i stor udstrækning foregik meget af dette arbejde manuelt og i arbejde med Excel.
Kort efter min ansættelse blev Lomax medlem af FDIH (Forbundet for Danske Internet Handlende), hvor igennem vi deltog i erfagruppemøder og diverse seminarer. Her deltog jeg også i flere workshops omkring opsætning af KPI’er mv.