Skip to main content

Nudging + Behaviour

Siden begrebet Nudging begyndte at vinde inpas, har jeg været vild med begrebet. Der er som sådan intet nyt over Nudging, i det vi har arbejdet med manipulation af menneskets adfærd og forståelse i snart et århundrede.

Hvad jeg finder så særligt interessant omkring konceptet, er det research-arbejde og semi-videnskabelige arbejde som ligger bag. Det gør videnskab tilgængeligt for alle, og vigtigst af alt, gør det data tilgængelig og synlig for organisationen og ledelsen.

Jeg har læst alt det seneste teori om emnet, med særlig interesse i Small-data (observationer og kvalitative iagttagelser og data-indsamling) samt neuro-marketing.

Vælg øvrige kompetenceområder i menuen   

Desværre er det de færreste organisationer, som endnu har kastet sig ud i Nudging-projekter. Men det er ikke blot et rentabelt optimerings-potentiale. Det er en historie, som kan deles på tværs af hele organisationen, og være med til at skabe fokus på et bestemt emne. Nudging = Nysgerrighed.