Om projektet:

 

Projektet var en kommunikations-/ forretningsorienteret opgave, som var 1 ud af 3 obligatoriske opgaver, svarende til 7,5 ECTS.

I projektet analyserede jeg mig frem til hvorledes Lomax kunne SEO-optimere deres hjemmeside på teknik-delen, samt på det kommunikative niveau.

Jeg opsatte her forskellige forretningsmodeller for, hvor hvordan Lomax kunne allokere budget på AdWords over på udvikling af langsigtet søgemaskineoptimering.

Abstract:

 

Denne opgave skal komme med konkrete bud på, hvilken betydning søgemaskine optime-ring1 (SEO) har for Lomax A/S, nu og i fremtiden, samt komme med konkrete løsningsforslag til, hvordan Lomax skaber en meromsætning på mindst XXXXX kr. om året gennem optime-ring af deres site.
SEO optimering for Lomax betyder ikke blot, at kunne blive fundet på Google, men også i størst muligt omfang, at få de besøgende kunder til at handle. Opgaven vil derfor, med hovedvægt på SEO, belyse det nuværende setup og problemer med de interne arbejdspro-cesser hos Lomax.
Det er målet med opgaven, at betragtningerne vil blive taget med i implementeringen af en kommende nylancering af www.lomax.dk.

Læs hele opgaven her

Sted:
Lomax

ITU

Periode:
2009

Projekt:
SEO-optimering og SEO-kultur

Nøgleord:
SEO
Webanalytics
Organisationskultur