Web- og datanalyse

Hos Lomax har jeg været ansat som Web Analytics Manager, hvor jeg var (med)ansvarlig for KPI-rapportering til øverste ledelse. Jeg har erfaring med ClickTale, Smartlook, Adobe Analytics, UserBack mv.

Webanalyse handler ikke blot om at refere tal på en skærm, men at have den psykoanalytiske forståelse af brugeren og brugeradfærd, til at kunne forstå sammenhænge mellem tallene og årsagen bag dem.

Vælg øvrige kompetenceområder i menuen   

Jeg har erfaring fra følgende webanalytics-platforme:

  • Google Analytics (Surprise)
  • Google Tag-manager
  • (Facebook-analytics)
  • Adobe Analytics
  • ClickTale
  • UserBack
  • SmartLook
  • Div. WordPress-værktøjer
  • Div. analyseredskaber integreret i øvrig software

Small-Data og Big-Data

Da jeg læste Martin Lindstrøm’s Small-data, fik jeg muligheden for at kunne sætte ord på nok en af mine mest udtalte evner: Jeg lægger mærke til alt omkring mig, og identificerer alle småting. Jeg er i stand til lynhurtigt at se sammenhænge og gennemleve scenarier, inden de udspiller sig.

Derved er jeg også god til at anvende webanalyse-data på en skeptisk måde, og sammenholde dem med mine egne observationer, så jeg kan stille de kritiske spørgsmål. Således er jeg også god til at analysere tallene og opstille hypoteser, som jeg kan teste op mod webanalyse-dataen.

Jeg ELSKER Excel, selvom det er noget af det mest usexede i verden. Jeg er god til at datarense for efterfølgende at kunne automatisere.

I forbindelse med mit arbejde med etableringen af KontorSyd’s webshop, rensede jeg data og opsatte disse i strukturer i ca. 600 forskellige Excel-ark, anvendt til opbygningen af det integrerede ERP (PIM-modul).

Uddrag af projekter, der har involveret Data-analyse

Microsoft Power BI

20%

Google Analytics

80%

Fact Finder (enterprice search)

75%

Google Search Console

85%

Reinvigorate (Analytics)

55%

UXPRESSIA

80%

SmartLook

100%

Clicktale

70%