Den første Roomz-hjemmeside skulle ene og alene fungere som første skridt på vejen online. Dvs. indeksering af Google samt tilvænde personalet at tænke “online”.

Domænenavnet var ledigt og navnet blev hurtigt godkendt. Endnu skulle siden ikke tilbyde hverken handel eller visning af priser, og formålet med hjemmesiden er udelukkende at skabe kontakt og dialog med kunden.

Her ses nogle af de tidligere skridt på vej mod nuværende resultat. Bl.a. en ellers super fed JQUERY billede-bog, der desværre ikke fungerede i et responsivt design.

Som del af hjemmesiden oprettede jeg en Facebook-side, og fik lavet en integreret app på siden. Denne tog form af en konkurrence ved likes, hvorefter der blev trukket lod blandt vinderne. Brugerne blev samtidig tilmeldt nyhedsmail.

A4-stander

Roll-up

Sted:
Roomz (Kontor Syd)

Periode:
2012 – 2013

Projekt:
Website for Roomz

Nøgleord:
Projektledelse
Webudvikling
Webdesign
Grafisk

Læs mere

Efter blot et år udviklede jeg en version 2.0, da jeg aldrig kunne forene mig med det første, noget forhastede, design og implementering.

Hjemmesiden har jeg selv designet og fået udviklet i Umbraco for meget få midler i Indien. Jeg stod for al projektstyring mv. gennem Podio og Skype.

Siden rummede illustrationer på “drop down” menuen, hvor jeg fik skabt baggrundsillustrationer og skaffede det nødvendige billedemateriale.

Desuden fik siden en nyhedsfunktion, med alle ønskede felter og bokse mv. opsat i Umbraco. Seneste nyhedsindlæg blev automatisk placeret øverst i et fremhævet design.

Medarbejderne fik hver deres præsentationsside, ligesom der på forsiden blev installeret en JQUERY-personaleslider.

Herudover blev der skabt en “brand” landingpage med oversigt over samtlige producenter, med mulighed for at filtrere på disse. Herudover blev der skabt en “reference” liste.

Der blev skabt en template på hver af ovenstående samt produkt-landingside og produkt-listing.