På eget initiativ re-designede jeg Kontor Syd’s hjemmeside og præsenterede det efterfølgende for ledelsen. Projektet blev besluttet gennemført, baseret på første design udkast.

Min vision for hjemmesiden var, at den både skulle have et designmæssigt løft, som skulle afspejle at Kontor Syd var blevet en moderne virksomhed, men også i højere grad fungere som en decideret ”koncern hjemmeside”. Blandt andet med komplet oversigt over pressemeddelelser, en medie-side med downloadmuligheder af logoer i forskellige formater, oversigt over alle Facebook sider, tilbudsaviser samt uddybende info om medarbejdere på tværs af organisationen.

Den nye hjemmeside skulle tage højde for rækken af de nye brands og søsterselskaber.

Udover at synliggøre de nye brands skulle hjemmesiden også fungere som sidste led i den visuelle identitet jeg året forinden havde fået implementeret, inkluderende nye personalebilleder og ny personaletekst.

Efterfølgende fik jeg udviklet en unik søgefunktion, som gør det muligt at fortsætte søgningen på den korrekte side (hvis der fx søges på “computer” på kontor syd, guides kunden til www.computerting.dk).

Efterfølgende heatmap-analyse og søgeordsanalyse afslørede, at siden blev brugt som planlagt.

Sted:
Kontor Syd Gruppen

Periode:
2012 – 2013

Projekt:
Kontor Syd Koncern Website

Nøgleord:
Behovsanalyse
Webanalyse
Webudvikling
Webdesign