Ferielejligheder i Berlin er en profil-side, som fungerer som bookingportal for 7 ferielejligheder i Berlin (nu 5). Jeg fandt frem til domænet gennem lang tids søgning, og fik oprettet Google Places (Google Business) mv. til siden.

Det varede ikke længe, før siden havde den øverste visning på Google-søgninger. Jeg var dog ikke ansvarlig for det videre vedligehold, og senere blev siden overhalet af AirBnB, HomeAway, Hotels.com, Booking.com mv.

Til siden opsatte jeg også en Facebook-side, hvor specialtilbud og last-minute udlejninger blev annonceret. Disse opslag blev integreret automatisk på siden.

Herudover er Google Calender også integreret i siden, hvor hver lejlighed fik opsat sin egen kalender, som herefter blev sammenkørt i en samlet kalendervisning, hvor gæster kunne se ledigheden.

Hjemmesiden blev (og er) en stor succes, og det er lykkedes at holde en stort set fuldt udbooket kalender på alle lejlighederne, uden om AirBnB og andre portaler som tager en stor procendel i omkostningsgebyr.

Sted:

Freelance

Periode:

2012 – 2014

Projekt:

Ferielejligheder i Berlin

Nøgleord:

Webdesign

Integration

SEO

Sociale Medier

For en udlejer af ferielejligheder i Berlin skabte jeg hjemmesiden (og efter lang tid research fundet et ledigt domæne (www.ferielejlighederiberlin.dk). I samarbejde med indiske udviklere fik jeg skabt en responsiv hjemmeside i WordPress, komplet med blog, booking modul, kalenderfunktion der synkroniserer med Google iCal og tilgængelighed i flere sprog (jeg har desuden taget flere af præsentationsbillederne selv).

Læs mere

Jeg har selv skrevet teksterne og SEO-optimeret siden. www.ferielejlighederiberlin.dk ligger nu nr. 5 på første side af den nationale Google søgning. Dette på trods for at konkurrencen i markedet er intens! Du kan se udkast af hjemmesiden i billede-serien til venstre, eller besøge følgende link: www.ferielejlighederiberlin.dk Til projektet opbyggede jeg også en komplet AdWords konto, annoncering og undervisning i annoncering på Facebook samt udviklede en facebookside, hvilken der 3 måneder senere (uden reklamer eller konkurrencer) havde over 400 likes.