Klik på billederne nedenfor, for at se dem i fuld størrelse   

Historien bag udviklingen:

Her ses nogle af de mange trin og navneforslag jeg (og vi) skulle bearbejde, inden jeg nåede frem til nuværende resultat.

  • Logo
  • Navn
  • Website
  • Facebook side
  • Facebook-konkurrencer
  • Konceptudvikling

Sted:
Roomz (Kontor Syd)

Periode:
2012 – 2014

Projekt:
Roomz Koncept + Logo

Nøgleord:
– Konceptudvikling
– Design

På opfordring af ledelsen blev jeg bedt om at udtænke et nyt koncept og logo, ligesom jeg tidligere havde gjort det med “myCloud hosting”. Møbeldivisionen hos Kontor Syd havde længe været blevet overset og var ikke repræsenteret onNavnet Roomz symboliserer “rum” og “rumindretning”. De to firkantede O-er i logoet skal, udover at symbolisere rummene, også udvise maskulinitet, hvilket ligeledes er formålet med brug af Z i stedet for S.

Konceptet målretter sig primært mod mænd 30+, og selvfølgelig også kvindelige beslutningstagere. Hele den visuelle identitet finder sin inspiration hos design-danskernes storhedstid i 60’erne. Enkelhed, skarpe kanter og hjørner, samt en farvekode som går på sort, grå-brun rød og turkis.

Take aways

At finde frem til navnet Roomz var et langt større arbejde end “myCloud”, som kom flyvende til mig i bilen på vej hjem fra arbejde. Navnet Roomz krævede en langt mere strategisk tilgang og krævede flere møder, hvor jeg havde brug for fornyet input og respons. Roomz konceptet var resultatet af et godt samarbejde med Brian Erichsen (salgschef for møbler), og det var utroligt spændende han under et møde sagde ordet “RUM” i en sætning, hvilket pludselig triggede tankestrømmene hos mig. Endnu en bekræftelse af vigtigheden af samarbejde.

Goods

At opleve en så stor succes som det er, at fremvise et nyt koncept for ledelsen og de tager imod ideen med åbne arme, gav noget af et boost. Det har haft stor betydning for mig og min kreative udvikling at have haft muligheden for at arbejde med disse koncepter. Jeg skylder Kontor Syd en stor del af æren for, at jeg har valgt at fortsætte ad den kreative vej.

Bads

Både salgschefen og jeg havde håbet at se Roomz udvikle sig til en svane. Hele konceptet bag lagde op til eksklusivitet og ønsket om at løfte Kontor Syd op i en ny klasse. Desværre var tiderne pressede, og i en tid hvor et “kinabord” sælger lettere end en Arne Jacobsen stol, lå prioriteringen hos ledelsen selvfølgelig i dette segment. Derfor blev Roomz-konceptet brugt i en kontekst det ikke var tiltænkt. Jeg, ligesom den dygtige salgschef med mange års erfaring i møbelmarkedet, var overbevist om at Roomz kunne have blevet en stor succes som brand. Vi ønskede begge at udvikle en møbelserie. De første skridt i den retning er dog nu blevet taget, og forhåbentligt vil konceptet blive tilført de nødvendige midler til at kunne blive markedsført og kommunikeret, hvilket er en nødvendighed for at nå den succes som konceptet lagde op til.

Leave a Reply