Klik på billederne nedenfor, for at se dem i fuld størrelse   

Historien bag udviklingen:

Oprindeligt tog jeg udgangspunkt i et andet design, hvilket ses nedenfor. Dog endte jeg med at modificere et tema (til ukendelighed), men hvilket havde en god responssiv opbygning. Jeg tog selv billeder til projektet, og har selv redigeret al materiale som ses på siden.

  • Facebook-side
  • Facebook-integration
  • Webdesign
  • Fotoskydning
  • Billederedigering
  • Webudvikling
  • Google-integration

Sted: Freelance

Periode: 2012 – 2014

Projekt: Ferielejligheder i Berlin

Nøgleord: – Funktionsbeskrivelse – Backend (Umbraco) – Design

For en udlejer af ferielejligheder i Berlin skabte jeg hjemmesiden (og efter lang tid research fundet et ledigt domæne (www.ferielejlighederiberlin.dk). I samarbejde med indiske udviklere fik jeg skabt en responsiv hjemmeside i WordPress, komplet med blog, booking modul, kalenderfunktion der synkroniserer med Google iCal og tilgængelighed i flere sprog (jeg har desuden taget flere af præsentationsbillederne selv).

Læs mere

Jeg har selv skrevet teksterne og SEO-optimeret siden. www.ferielejlighederiberlin.dk ligger nu nr. 5 på første side af den nationale Google søgning. Dette på trods for at konkurrencen i markedet er intens! Du kan se udkast af hjemmesiden i billede-serien til venstre, eller besøge følgende link: www.ferielejlighederiberlin.dk Til projektet opbyggede jeg også en komplet AdWords konto, annoncering og undervisning i annoncering på Facebook samt udviklede en facebookside, hvilken der 3 måneder senere (uden reklamer eller konkurrencer) havde over 400 likes.

Take aways

Dette var mit første projekt i WordPress, og blev en overgang fra Typo3, som jeg fandt værende for tungt. Da siden blev udviklet havde jeg selvsagt ikke nogen stor indsigt i WordPress og var derfor heller ikke fokus på backenden og dets muligheder. I dag ville jeg nok have opbygget hele templaten selv, i stedet for at modificere en låst template.

Goods

Det var fedt at opleve at have succes med søgemaskineoptimering, og når mine hypoteser og teorier holdt stik. Jeg udviklede siden ud fra min forud-definerede plan, hvilket også betød, at siden kunne udvikles på relativt kort tid, og jeg let fik overdraget siden. Facebook-siden har nu næsten 1000 “frivillige” likes, uden budget til hverken markedsføring eller andet.

Bads

Siden havde et kæmpe potentiale, og det ærgrede mig utrolig meget ikke at se de mange muligheder bliver fuldt udnyttet. Der kom aldrig flere blog-oplæg på, og annoncetekster mv. blev ikke opdateret jævnligt jf. den onlinestrategi jeg ellers havde udviklet til formålet. Det er træls at bruge så meget tid og energi på et projekt, når det ikke bliver fuldt helt til dørs og ejeren ikke tager ejerskab. Dette skyldes primært den “menneskelige prioritering” at: “If it works, don’t fix it“. Men hvis placeringen på Google ønskes fastholdt og forbedret, er det nødvendigt med et “evigt fix”.

Leave a Reply