Web-baseret software

Det smukke ved at benytte eksisterende værktøjer er, at slutbrugeren har et mindre behov for at konfigurere og tilpasse produktet gennem hardcoding. Udfordringen i disse tilfælde er primært forankring og uddannelse i organisationen, af de personer der skal benytte programmelet mv.

Nedenstående skal ikke kun forstås som brugererfaring, men også indeholdende “konfigurationserfaring” og forståelse for hvorledes programmerne spiller i det øvrige sammenhæng.

AdWords

85%

Google Analytics

80%

Google Webmaster Tools

75%

Linked-IN

70%

Google Places

75%

SnapEngage (website chat)

95%

Fact Finder (enterprice search)

75%

ISSUU (publicering af PDF-filer og magasiner)

85%

Campaign Monitor (nyhedsmail-udsending)

65%

Mail Chimp (nyhedsmail-udsending)

55%

Reinvigorate (Analytics)

55%

HootSuite (social markedsføring)

25%

Favicon.cc (produktion af favicons)

100%

Facebook-annoncering

70%

Vimeo

90%

YouTube

70%